Mungkin kita tidak perasan, sebenarnya ada beberapa orang di sekeliling yang masih berpengaruh secara semula jadi. Tanpa jampi serapah pun, kita mampu membuatkan semua orang mengatakan YA kepada pendapat kita. Ini yang disebut seni mempengaruh.
Ilmu Pengaruh: Bukan Jampi, tetapi Seni, wajib dimiliki oleh mereka yang kerja berkumpulan, tidak kira di pihak atasan, mahupun pekerja sokongan. Selepas mendalami ilmu pengaruh melalui buku ini, ayuh lekas mencubanya secara halus.
Syahrul Nizam Junaini, kepakaran beliau dalam seni komunikasi berpengaruh di Malaysia tidak dapat disangkal lagi, terutama selepas kelahiran karya sulungnya, Teknik Persembahan Hebat dengan Power Point yang laris di pasaran. Kali ini, beliau menghimpunkan semula ilmu komunikasi efektif, dikutip dari pengalaman sepanjang menuntut dalam Ijazah Sarjana Komunikasi Media di University of Bradford, United Kingdom. Tambahan pula dengan posisi beliau sebagai pensyarah kanan di Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS). Ikuti buah fikiran beliau selanjutnya di www.SyahrulNizam.com.
====================
Format: Paperback
Saiz: 9" x 6" x 0.4"
ISBN-13: 978-967-5226-61-8
Tarikh Terbit: 1 Dec 2009
Jumlah Muka Surat : 192
Berat : 0.26kg
Penulis: Syahrul Nizam Junaini
Penerbit: PTS PROFESSIONAL
====================
====================
RM 21.90 |
Add to Cart |
Isi Kandungan Bahagian I: Pengenalan Bab 1: Kuasa Daya Pengaruh Bab 2: Kisah Musang, Anjing Pemburu dan Keldai Bab 3: Mempengaruhi Anggota Organisasi Bab 4: Lima Alasan Untuk Menguasai Daya Pengaruh Bahagian II: Seni Memujuk dan Mempengaruh Bab 5: Bermain dengan Emosi Bab 6: Memujuk dengan Umpan Bab 7: Bertanya Sebagai Kaedah Memujuk Bab 8 : Memujuk bagi Menawan Hati Bab 9 : Senjata Memujuk Bahagian III: Teknik dan Kuasa Mempengaruh Bab 10 : Perlunya Kuasa Mempengaruh Bab 11 : Sumber Kuasa Bab 12 : Matlamat Pujukan Bab 13 : Model Daya Pengaruh Bab 14 : Teknik Mempengaruh Bab 15 : Menggunakan Kuasa Bab 16 : Mengekspresikan Pengaruh Bab 17 : Perundingan Berpengaruh Bab 18 : Tenaga Penarik dan Penolak Bab 19 : Perhebat Kuasa Personaliti Bab 20 : Ciri Pemimpin Berpengaruh Bab 21 : Cinta Pandang Pertama Bahagian IV: Aplikasi Teknik Mempengaruh di Tempat Kerja Bab 22 : Menjadi Pemimpin Berpengaruh Bab 23 : Mempengaruhi Pasukan Bab 24 : Mempengaruhi Kakitangan Bab 25 : Mempengaruhi Rakan Sejawat Bab 26 : Memimpin Walau Bukan Ketua Bab 27 : Mempengaruhi Ketua Bab 28 : Seni Membina Penyokong Bab 29 : Pengaruh Bahasa Berkuasa Bab 30 : Bina Kepercayaan, Kukuhkan Kredibiliti Bab 31 : Teknik Jualan Berpengaruh Bab 32 : Menjadi Wira Perubahan Bab 33 : Memanfaat Peluang Bab 34 : Persiapan Membina Hubungan Bab 35 : Gunakan Sokongan dari Luar Bab 36 : Seni Menangani Konflik Bahagian V: Penutup Bab 37 : Tokoh Paling Berpengaruh Abad Ke 21 Bab 38 : Etika Sebagai Individu Berpengaruh Bab 39 : Berkongsi Kuasa Bab 40 : Pengaruh Berkekalan. Rujukan |
No comments
Post a Comment